بازدید: 3455 بازدید

در این آموزش به محاسبات و حل مسائل سوالات آزمون نظام مهندسی در بخش سایکرومتریک پرداخته شده است. سایکرومتری (Psychrometry) شاخه ای از علم می باشد که به مطالعه رطوبت و تحولات هوا می پردازد.

hqdefault - محاسبات سایکرومتریک در آزمون نظام مهندسی

منحنی سایکرومتریک (Psychrometrics Chart) نموداری است برپایه علم سایکرومتری و روابط ترمودینامیکی که براساس خصوصیات مختلف هوا از قبیل دمای خشک و تر، رطوبت مطلق، نسبت رطوبت و … بنانهاده شده است و بوسیله آن می توان تنها با دانستن دو خاصیت مستقل از هوا سایر مشخصات هوای مذکور را مورد ارزیابی و بحث و بررسی قرار داد. ت

هوای مطبوع به معنای کنترل هم زمان دما، رطوبت، پاکیزگی و توزیع مناسب آن برای تامین شرایط مورد نیاز فضاهای ساختمان بوده و بین تهویه مطبوع و نمودار سایکرومتریک و تحولات آن رابطه تنگاتنگی برقرار می باشد. این منحنی از دیرباز مورد استفاده مهندسین صنعت تاسیسات و تهویه مطبوع بوده است و در نرم افزارهای محاسباتی موجود در این زمینه بکار گرفته می شود.

nezam2 1 - محاسبات سایکرومتریک در آزمون نظام مهندسی

با این حال تسلط کافی یک مهندس تاسیسات بر این نمودار و همچنین تحولات ایجاد شده برروی هوا در دستگاه های هوارسان به منظور تهیه و توزیع هوای مطبوع از لحاظ آسایش حرارتی، بهداشتی، رطوبتی و … در فضاهای مورد نظر بسیار ضروری می نماید. آشنایی و تسلط بر این نمودار باعث درک بهتر از نحوه عملکرد دستگاه های هواساز (Air Handling Units) شده و به مهندسین گرانقدر توانایی تحلیل و بررسی و همچنین ابتکارات لازم در زمان طراحی را می دهد.

تیم تاسیسات نوین به پاسداشت همراهی شما همکاران گرانقدر و در راستای رسالت خویش مبنی بر درک هرچه بهتر نیاز جامعه مهندسی تاسیسات مکانیکی و همچنین تهیه آموزش های اصولی و باکیفیت، آموزش تصویری، تشریحی و رایگان آشنایی با نمودار سایکرومتریک و تحولات دستگاه های هواساز و محاسبات مرتبط با آن را به شما دوستان و همراهان گرانقدر تقدیم می نماید.

nezam3 2 - محاسبات سایکرومتریک در آزمون نظام مهندسی

مجموعه حاضر برگرفته از تجربیات تدریس در کلاس های حضوری و همچنین استفاده از منابع معتبر و به روز صنعت تاسیسات بوده و با در نظر گرفتن جامعه آماری متشکل از دانشجویان، همکاران و همچنین داوطلبین شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه و تدوین گردیده است.

برای دسترسی به این آموزش ارزشمند کلیک کنید

لازم به ذکر است داوطلبین گرانقدر ورود به حرفه مهندسی سازمان نظام مهندسی ساختمان میتوانند از آموزش های تکمیلی و کاملا تشریحی تیم تاسیسات نوین برای آشنایی و تسلط بر پاسخگویی به سوالات آزمون طراحی نیز بهره مند گردند.

آمادگی آزمون 1 (تصویری) هوارسان و تبرید

آمادگی آزمون 2 (تصویری) هوارسان و تبرید